loading...
پیام لارستان
پیام لارستان بازدید : 24 دوشنبه 21 مهر 1393 نظرات (0)

بدترین فناوری‌های بکار رفته در خودروهای مدرن

بسیاری از طراحان داخلی اتومبیل ایجاد امکاناتی از نظر حفاظتی امنیتی تلاش ب حفظ جهان سرنشینان خودرو کرده‌اند اما بسیاری از طرح های ارائه شده پس از به اجرا در آمدن در خودروهای سواری مدرن از بدترین طرح ها عنوان شده است.
به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، به نقل ازاستوشیتدپرس بی شک ابداع و بکار‌گیری کمربند ایمنی در سال 1974 و استفاده از آن یکی از کارآمد‌ترین ابزار در داخل اتاقی خود رو از آن زمان تا کنون به شمار می رود اما با همگام شدن با زمان و ارائه طرح های بسیار متنوع که در داخل اتاق خودرو موجب چشم گیر شدن خودرو طبع پیدایش خودروهای هوشمند شده است بسیاری از این امکانات زیادی و در بعضی موارد به عنوان ابزار بکار رفته در داخل اتاق خودرو یاد شده است پس از چهار دهه اخیر در عرصه فناوری که با جهشی کوانتومی به صنعت خودرو سازی روبه رو بوده است گروهی از محققین و طراح کابین خودروی سواری در فلورایدا با انجام یک بررسی نشان دادن که استفاده از فناوری در خودروهای مدرن بسیار ناکارآمد است و حتی به عنوان بدترین فناوری‌ها در خودروهای مدرنی نظیر BMW شورلت تسلا سبز فورد فراری و پورشه GT معرفی شد

1- نویز تولیدی: حذف صدای موتور 8 سیلندر دو خودروی BMW  داخل خودرو توسط خودروسازان ایمن شرکت اگرچه بسیار حائز اهمیت است ولی ایجاد آلودگی صوتی در خارج از کابین این خودرو می شود.

2- نشان گرها در صفحه کیلومتر خودروی فورد پس از روشن شدن چندین نشانگر را در صفحه کیلومتر برای راننده نمایش می‌هد و راننده از اظهار‌ها و اعلان ها مطلع می‌کند موارد مورد نمایش در صفحه کیلومتر نظیر نمایشگر ترمز ABS ترمز دستی فعال بودن کیسه هوا و غیره را هیچ یک از این در چین نمایشگر بروز اشکالات احتمالی در کیسه هوا را نشان نمی‌دهند و تنها نمایش فعال بودن آن کاری از پیش نمی‌برد اتومبیل‌های تولید کننده در صنعت خودروسازی  باید بیش از پیش دقیق باشند و با نمایش یک پیام ساده راننده را از اشکالات اجتماعی به موقع مطلع سازد.
 
*اختلات در صفحه نمایش

3 – صفحه لمسی به جای دکمه های مکانیکی با ابداع صفحات لمسی در ابزارهای مختلف و ورود آن پس از 20 سال در صنعت خودرو‌سازی پنجره‌ای دیگر از فناوری را برای خودروسازان کشور اما  بکارگیری این فناوری منجر به وارد شدن صدمات جدی  ایجاد ناهماهنگی‌های ناخواسته شده است از دست دادن تمرکز راننده حین رانندگی در زمانی که قصد استفاده از یکی از آیفونهای صفحه نمایش نظیر کنترل آب و هوا هدست را دارد و همچنین بروز نا هماهنگی های نا خواسته بر اثر تغییر شرایط جوی و دما از دیگر مواردی است که در این رده بندی عنوان شده است.

4. درب‌های الکترونیکی: درب‌های برقی بکار رفته در قسمت خودروسازی اگر چه از یک جهت به دلیل حل مشکل گم کردن سوئیچ‌ها به صورت دائم بسیار حائز اهمیت است اما در شرایط بحرانی نظیر امدادرسانی در حالی که راننده در خطر انفجار پس از تصادف قرار دارد این فناوری ناکارآمد است و جان راننده را تهدید می‌کند.

5. بکارگیری دو  کلید برای روشن و خاموش کردن: قرار دادن دو کلید بر روی ریموت به منظور خاموش و روشن کردن موجب سردرگمی راننده هنگام استفاده از آن در شرایط اضطراری می‌شود. زمانی که راننده پس از قرار دادن کلید ریموت بر روی HOLD موجب اعلان هشدار توسط سنسور داخل اتاق در صورت جا گذاشتن ریموت می‌شود اما بکارگیری این در کلید در کنار هم موجب استفاده نادرست و اشتباهی به جای یکدیگر می‌شود.

6. خاموش شدن پس از چند لحظه توقف: بکارگیری این فناوری در بنزهای کلاس E که از ماه گذشته وارد بازارهای جهانی شده‌اند به منظور کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و گازهای گلخانه‌ای بوده است به این صورت که در صورت توقف خودرو در پشت چراغ‌های ترافیکی پس از چند لحظه خودرو به صورت خودکار خاموش و دوباره روشن می‌شود اما این خاموش و روشن شدن‌های خودکار موجب طولانی شدن مسیرهای کوتاه می‌شود که در بعضی از موارد خارج از مسیر راننده است.

7. اطلاعات بیش از اندازه در دفترچه راهنما: بیش از حد مدرن بودن خودرو بی‌نظیر پورشه GT39 نیز موجب افزایش صفحات دفترچه راهنمای ان برای استفاده از فناوری‌های بکار رفته در داخل اتاق خودرو می‌شود که همین امر باعث می‌شود تا این خودرو مورد توجه همه رانندگان قرار نگیرد و بیشتر مورد توجه تبهکاران قرار گیرد.

8. محدودیت دسترسی به همه ویژگی‌ها: استفاده از مکان‌نما و نقشه‌خوانی حین گذاشتن از مسیرهای عبوری برای راننده در همه جا قابل دسترس نیست و تنها به صورت نمایشی در خودرو نصب می‌شوند.

9. دوربین‌های نصب شده بر روی بدنه خودرو: نصب چند دوربین کوچک بر روی بدنه پس از فعال کردن آنها توسط راننده به منظور عبور از مسیرهای باریک و پارک کردن خودرو برای همه رانندگان خارج از حوصله آن‌هاست در واقع تصاویر ارسالی دوربین‌ها از خارج خودرو و نمایش آن در صفحه نمایش داخل خودرو برای همه رانندگان رضایت‌بخش نبوده و در مواردی هنگام پارک کردن به دلیل توجه راننده به صفحه نمایش‌ها از عبور آنی کودک از پشت خودرو غافل شده و موجب تصادف‌های منجر به مرگ شده است.

10. کنترل سرعت توسط فرمان: این فناوری هوشمند نیز به عنوان یکی از بدترین فن‌آوری‌ها در خودروها و در رده آخر قرار گرفته است در واقع زمانی که راننده قصد عبور از میان دو خودروی سواری دیگر را دارد و در همان موقع با یک عابر پیاده که در حال حرکت از عرض خیابان است مواجه می‌گردد و توقف ناگهانی موجب تغییر ناگهانی مسیر شده و منجر به برخورد با دو خودروی کناری می‌شد که استفاده از این سیستم کمک شایانی به راننده برای جلوگیری از وقوع حادثه نمی‌کند.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 108
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 30
  • بازدید امروز : 53
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 317
  • بازدید ماه : 232
  • بازدید سال : 8,381
  • بازدید کلی : 77,381
  • کدهای اختصاصی